Menu

Jesteśmy agencją brandingową. Tworzymy marki i budujemy zaangażowanie konsumentów.

Oferujemy usługi marketingowe by wesprzeć rozwoju Twojej marki.

Jesteś zainteresowany współpracą nad nowym projektem?

+48 784 590 909

wojtek@agencjainvitro.pl

Cenimy sobie analityczne myślenie oraz kreatywne rozwiązania.

Chcesz do nas dołączyć?praca@agencjainvitro.pl

Jesteśmy agencją brandingową. Tworzymy marki i budujemy zaangażowanie konsumentów.

Edelmeister.
Nowe szaty mistrza.

Gdy czytasz te słowa hektolitry piwa Edelmeister dojrzewają właśnie w jednym z 5 browarów należących do polskiej firmy Van Pur S.A. To rodzinne przedsiębiorstwo jest jedną z największych spółek piwowarskich w Europie.
W 2016 roku zaproponowano nam współpracę przy rebrandingu marki. Oczekiwano od nas, by projekt nowych opakowań oddał niemałą już pozycję na obecnych rynkach oraz umożliwił ekspansję na nowe. Dla nas była to pierwsza marka piwa w portfolio agencji, ale fortuna sprzyja śmiałym.

Łyk historii.

Marka Edelmeister funkcjonowała w sprzedaży już ponad 10 lat. W tym czasie opakowania przeszły kilkukrotnie ewolucję od strony wizualnej, a rodzina produktów rozbudowała się o nowe warianty. Jednak limit wzrostów sprzedaży został osiągnięty.

Poproszono nas o opracowanie nowej strategii i koncepcji projektowej dla marki. Celem było przede wszystkim dostosowanie standardów wzorniczych i uporządkowanie rodziny produktów już w nowym designie. Klient chciał, by osadzić ją silnie wokół niemiecko-czeskich wzorców, którymi inspirowali się przy wprowadzeniu jej na rynek.

Rzemiosło oparte na strategii oraz intuicji.

Prace nad projektem rozpoczęliśmy od researchu i rozpoznania trendów dla tej kategorii. Cennym elementem, który chcieliśmy zachować w budowie nowej identyfikacji, była postać brand hero marki. Problem w tym, że mieliśmy tytułowego Edelmeistera (z niemieckiego „szlachetny mistrz”), ale nikt nie potrafił opowiedzieć o nim żadnej historii. Wyruszyliśmy więc w poszukiwanie inspiracji.

Przekopaliśmy archiwa o dawnych niemieckich piwowarach. Interesował nas okres, w którym rodziły się tradycje i kunszt największych europejskich browarów. Dzięki dostępowi do bibliotek dzieł sztuki tamtej epoki, zdołaliśmy nakreślić obraz naszego bohatera.

Narodziny Sigmunda Koepplera.

Tak powstawały karty życiorysu XVI-wiecznego mistrza piwowarstwa i szlachetnego rzemieślnika, Sigmunda Koepplera. On sam był co prawda fikcyjną postacią, jednak zasady i wartości jakie reprezentowała sama marka musiały być dla wszystkich prawdziwe.

Nieustanną inspirację tradycją i zachowanie najlepszych wzorców wpisaliśmy w kompetencje marki konstruując z klientem warianty produktowe.

Każdy lubi być doceniany, bez względu na czas, miejsce czy kulturę. Wykorzystaliśmy to do poprowadzenia komunikacji. Miała ona wyrażać uznanie dla postaw konsumentów i być w ich oczach nagrodą po zakończonej pracy. Słowa uznania ze strony mistrza dla nikogo nie mogły być obojętne.

I nam zależało by usłyszeć od inicjatora projektu „well done”.

Warzone w hołdzie mistrzom. 

Od tego momentu przeszliśmy do etapu projektów. Powstała identyfikacja marki, nowe projekty etykiet i określonych formatów opakowań zbiorczych. Wykonane zostały rendery 3D produktów. Stworzyliśmy key visual na potrzeby marki, zaprojektowaliśmy stronę www, materiały dedykowane na nowe rynki sprzedaży oraz POS-y.

Przekaz niezależny od uwarunkowań kulturowych.

Uprościliśmy wizualny odbiór marki. Priorytetem była ekspozycja brand hero i informacji o gatunku piwa. Edelmeister jest marką eksportową, stąd naszym zadaniem było poinformować konsumenta o tym z poziomu samego opakowania.

Well done.

Rebranding odniósł sukces. Marka reprezentowała sobą w pełni europejski styl w klasycznym wydaniu, na czym zyskała w oczach dystrybutorów oraz klientów.

Edelmeister w nowej odsłonie został wprowadzony w 2017 roku, a w ciągu trzech lat słupki sprzedaży urosły o bagatela 2,5 raza. Dział handlowy skutecznie korzystał z przygotowanych narzędzi i wprowadzał produkty do dystrybucji na 16 nowych rynkach.

Czy można więc podsumować pracę słowami well done? Na to wychodzi.

A my zabraliśmy się za markę Cortes.
Autorzy

Art Director: Paweł Ciesielski
Designer: Jacek Ciesielski
Strategist: Wojciech Drozdowski
Illustrator: Marcin Soboń
3D Artists: Bartosz Dąbek, Marcin Ziemba

Zainteresowany współpracą?
Porozmawiajmy.

Wojciech Drozdowski
Client's Partner

+48 784 590 909
 

wojtek@agencjainvitro.pl

Poprzedni projekt

Max Kuchnie

Branding dla lidera rynku SMK. Od badań przez strategię rozwoju marki po wdrożenie ogólnopolskiej kampanii reklamowej dla sieci.