Menu

Jesteśmy agencją brandingową. Tworzymy marki i budujemy zaangażowanie konsumentów.

Oferujemy usługi marketingowe by wesprzeć rozwoju Twojej marki.

Jesteś zainteresowany współpracą nad nowym projektem?

+48 784 590 909

wojtek@agencjainvitro.pl

Cenimy sobie analityczne myślenie oraz kreatywne rozwiązania.

Chcesz do nas dołączyć?praca@agencjainvitro.pl

Jesteśmy agencją brandingową. Tworzymy marki i budujemy zaangażowanie konsumentów.

Max Kuchnie. Nowa strategia. Kompleksowa obsługa marki.

Ogólnopolska sieć studiów mebli kuchennych Max Kuchnie jest marką własną firmy Galicja Tomaszek. To rodzinny biznes, który już od trzech pokoleń związany jest z branżą AGD. Obecnie (spoiler!) są największym dostawcą urządzeń AGD do studiów mebli kuchennych w Polsce. W 2014 roku tak dobrze jednak nie było.

Zarząd firmy pracował nad nową strategią dla sieci. Zaproponowano nam uczestnictwo w pracach nad nowym kierunkiem jej rozwoju. Klient nigdy wcześniej nie współpracował w tym obszarze z żadną agencją. Liczył więc na wsparcie, które pozwoli osiągnąć oczekiwane cele.

Mocno nasycony rynek to walka o każdy metr. 

Rynek mebli kuchennych w Polsce był duży, również jako kanał sprzedaży sprzętu AGD. Stabilnie funkcjonowało na nim kilkaset studiów i wciąż pojawiały się nowe. W 2012 roku, właściciele Galicji Tomaszek udanie połączyli interesy kilkudziesięciu z nich. Problemem stało się jednak skuteczne pozyskiwanie kolejnych, o określonym standardzie co wpływało na zahamowanie rozwoju Max Kuchnie.

Największe ogólnopolskie sieci AGD i RTV stanowiły wymagająca konkurencję, sprzedaż przez internet stale rosła. Czynniki te stanowiły coraz większe wyzwanie dla obecnych struktur sprzedaży firmy. Zarząd potrzebował zaplanować i wdrożyć nowe pomysły. Marka poszukiwała nowej strategii rozwoju.

Badanie rynku. Identyfikacja marki.

Prace nad projektem rozpoczęły się od przeprowadzenia audytu wzorniczego usług i badania rynku. Audyt został zrealizowany wśród 50 stacjonarnych studiów i za pomocą ankiet online dla kolejnych 100 studiów. Zebrane informacje analizowaliśmy na warsztatach z klientem. Określiliśmy zagrożenia i szanse wynikające z obecnej struktury sieci. Zarządowi firmy przedstawiono raport, do którego dostęp otrzymali również partnerzy handlowi.

Posiadając wiedzę na temat profilu konsumenta, jego motywacji zakupowych, trendów i rynku studiów mebli kuchennych, opracowaliśmy założenia strategii działań i rozwoju dla marki.

Pierwszy etap jej wdrożenia obejmował stworzenie ujednoliconego systemu identyfikacji wizualnej dla całej sieci i zaprojektowanie systemu brandowania punktów sprzedaży. Prace projektowe zostały zebrane w formie brandbooka, który określił zasady korzystania z nowej identyfikacji.

Zadbaliśmy o komunikację wewnątrz organizacji. Objęła ona przede wszystkim dział handlowy, producentów AGD i studia kuchni. Na jej potrzeby zorganizowaliśmy sesję zdjęciową i produkcję materiałów POS dla punktów. Systematycznie pracowaliśmy nad nowym formatem gazetki sprzedażowej z dedykowanym asortymentem AGD dla studiów zrzeszonych w sieci oraz tych poza nią. Ten etap poświęcony był standaryzacji oferty sieci.

Standaryzacja przekazu. Wdrożenie nowej strategii.

W etapie drugim skupiliśmy się na komunikacji z otoczeniem sieci. Powstał portal Max Kuchnie z wizytówkami studiów oraz producentów AGD. Sprzedaż rozpoczął sklep internetowy, uruchomiliśmy konfigurator zakupowy online, blog kulinarny, platformę b2b. Wystartowała kampania adwords i remarketing.

Do internetu trafiły wyprodukowane przez nas odcinki vloga kulinarnego prowadzonego przez Jagnę Niedzielską. Poprowadziliśmy komunikację sieci w mediach społecznościowych i organizację licznych konkursów we współpracy z jej partnerami.

Wydawnictwo czasopisma, jako platforma sprzedażowa.

Autorskim pomysłem, zrealizowanym przy współpracy z Agencją Mirage był projekt wydawnictwa kwartalnika Max Kuchnie. Udało się zaangażować do współpracy znane nazwiska w branży kulinarnej m.in. Grzegorz Łapanowski, Tomasz Leśniak, Tomasz Jakubiak i blogerów. Wspólnie z agencją fotograficzną organizowaliśmy serię tematycznych sesji zdjęciowych z realizacji studiów. Nakład czasopisma dostępny był w punktach sieci, Empiku oraz w Leroy Merlin.

Wydany także został Trend Book Max Kuchnie, prezentujący nadchodzące trendy w projektowaniu kuchni. Na zlecenie klienta odpowiadaliśmy za działania PR i kampanię reklamową w prasie. Naszym zadaniem było również wsparcie punktów sieci poprzez organizację kampanii outdoorowej we współpracy z partnerami AGD.

Cele sprzedażowe spełnione. Gratulacje dla lidera rynku.

Cały proces, który rozpoczął się w 2014 roku trwał ponad 2 lata. W tym czasie udało się zwiększyć liczbę studiów z 50 do 250, osiągnąć cele sprzedażowe i zdobyć zaufanie konsumentów.

Max Kuchnie to ponad 300 studiów mebli kuchennych i obecnie największa sieć SMK w Polsce. To marka, która skutecznie zarządza pozycją lidera i potrafi umiejętnie kreować rynek sprzedaży AGD przy udziale globalnych brandów.
Autorzy

Art Director: Paweł Ciesielski
Designer: Jacek Ciesielski, Łukasz Peszek
Client's Partner: Wojciech Drozdowski, Artur Bieniek
PR Specialists: Marzena Krupa, Marzena Sitarz, Ewelina Twardowska
DTP: Daniel Kazanecki
Photographer: Artur Krupa, Ryszard Kocaj
Video: Hubert Gotkowski, Piotr Gibowicz
3D Artists: Bartosz Dąbek, Marcin Ziemba

Zainteresowany współpracą?
Porozmawiajmy.

Wojciech Drozdowski
Partner Klienta

+48 784 590 909

wojtek@agencjainvitro.pl

Poprzedni projekt

Kernau

Udane wprowadzenie nowej marki AGD do kuchni klientów w całej Polsce.

Następny projekt

Edelmeister

Prosty i elegancki rebranding marki piwa, która reprezentuje klasyczne podejście.